Tekoälyratkaisuja oppijakeskeisellä ajatuksella
Opettajan antama tuki ei aina ole saatavilla tai opiskelija ei saa sitä riittävästi.
Hankkeessa kehitetään sparrattua tekoälybottia, joka osaa auttaa opiskelijaa tietäen asiayhteyden, missä siltä pyydetään apua.
Hankkeen muut tavoitteet pähkinänkuoressa ovat:
- Rakennetaan tekoälypohjainen alusta, joka auttaa opettajaa opetusmateriaalin tuottamisessa, validoinnissa ja jakamisessa.
- Kehitämme tekoälyä analysoimaan oppimisesta, kuten myös tekoälyn ja opiskelijan välisestä keskustelusta, saatua dataa opiskelijan ja opettajan hyödyksi.
- Rikastamme opetusvideoita tekoälyllä niin opetusvideoiden tuottamisen kuin myös videoiden kuluttajan näkökulmasta.
Tekoäly tulee olemaan pysyvä osa oppimista, mutta ei irrallisena, vaan sen pitää sulautua ja ympäröivät rakenteet muovautua sen mukaisesti.
Fysiikkabotti lukion fysiikan ensimmäisellä opintojaksolla
Olen koulutukseltani matematiikan ja fysiikan opettaja. Nykyinen virkani on puhdas matematiikan virka ja reilu vuosi takaperin pyysin päästä opettamaan myös fysiikkaa. Sain opetettavakseni kolme ryhmällistä fysiikan ensimmäistä opintojaksoa. Fysiikan ensimmäisen...
Matikkatuutori v.1.0 onnistui 85 prosenttisesti
Kävin läpi kaikki 101 Matikkatuutorin kanssa käytyä keskustelua ja tarkistin oliko tekoäly onnistunut vai epäonnistunut ohjauksessaan. Epäonnistumiseksi laskettiin heti sellainen keskustelu, jossa tekoäly jossain vaiheessa hallusinoi. Onnistumiset ovat siis...
Tervetuloa seuraamaan AIHackEd-blogia!
Erilaiset generatiiviset tekoälyt ovat tulleet jäädäkseen. Varsinainen murros nähtiin vuosi sitten, kun ChatGPT julkaistiin ja oli yhtäkkiä kaikkien käytettävissä ja vieläpä ilmaiseksi. Maailmassa on nähty monenlaisia teknologisia murroksia, mutta ei koskaan mitään...